שיתוף

מתנות ללקוחות

למה חשוב לתת מתנות ללקוחות?

נתינת מתנות ללקוחות היא דרך מצוינת להראות ללקוחות שלכם כמה הם חשובים לכם. נתינת מתנה היא תמיד דבר חיובי וכאשר הדבר מגיע מבעל עסק ללקוחותיו, מתקיימים ערכי מוסף.

אם נרד לשורש הכוונה, המתנה אותה אתם בוחרים להביא מביעה יותר מהמתנה עצמה שכן, באמצעותה אתם מראים ללקוחות שלכם את הערכתכם לעסקים שלהם. מתנות ללקוחות הן ההזדמנות שלכם לחזק מערכת יחסים חיובית, לבנות אמון ולטפח את הנאמנות ביניכם לבין הלקוחות שלכם.

מתי רצוי להביא מתנות ללקוחות?

לרוב, מתנות צריכות לבוא עם סיבה למסיבה. ימי הולדת, חגים ומועדים יחודיים אחרים הן סיבות נהדרות למסיבה ולמתנה. לכן, כאשר אתם חושבים על מתנות לעובדים שלכם לחג המתקרב, תרצו לחשוב גם על מתנות לחגים ללקוחות המסורים שלכם. אלו שגם איתם אתם עובדים באופן קבוע ולאורך זמן. לפי התקציב שלכם, תוכלו לבחור ולהזמין מספר גדול יותר של מתנות כך שיהיו נוספות לתת ללקוחות השונים.

כאשר החגים בהם מעניקים מתנות לרוב יהיו ראש השנה ופסח, כל עסק יכול לבחור לעצמו לתת יחס גם בחגים הקטנים יותר ולמצוא את ההקשר הנכון אליכם, אל המתנה ואל הלקוחות שלכם. יתרה מכך, יתכן ודווקא החגים הקטנים כמו טו’ בשבט, פורים או שבועות הם אלו שיהיו בעלי השפעה גדולה יותר מאחר והם נקודתיים ומעידים על מחשבה מראש ויצירתיות.

מתנות ללקוחות לא חייבות להיות קשורות אך ורק בחגים המסורתיים אלא יכולות לבוא לידי ביטוי גם בחגי החברה עצמה. אם החברה שלכם חוגגת מיתוג חדש, השתדרגות או סתם רוצה לציין את השנה החדשה בקול תרועה, הענקת מתנות לעובדים וללקוחות הקבועים היא דרך להשאיר טעם מתוק ורצון להמשך עשייה משותף.

כמו כן, אם אתם יודעים שלקוח מסוים חוגג את העסק שלו מסיבה כזו או אחרת, על אף שזה אינו יום חגכם, הענקת מתנה ביום חגם יעיד עליכם לטובה ויגרום ללקוח שלכם להעריך אתכם בהשקעתכם וכמה חשוב היה לכם להביע את השתתפותכם בשמחה של אחר.

איזה סוג מתנות כדאי לתת ללקוחות?

ישנו מגוון רחב של מתנות ללקוחות, גדולות וקטנות. השאלה האמיתית היא איזה מסר אתם רוצים להעביר יחד עם המתנה?

אם מדובר באירועי החברה שלכם, הרי שאתם תמיד יכולים לתת ללקוחות שלכם מתנות זהות לאלו שקיבלו עובדי העסק. זהו מסר של אחדות, שוויון והתחשבות. כאשר לקוח מקבל מתנה כשאר חברי העסק הוא מקבל את התחושה שהוא שייך, שהוא חלק ממשהו גם אם לא במעגל הפנימי שלו. דבר זה יכול להיטיב עם מערכת היחסים העסקית ולשמור על יחסי התקשרות הדוקים.

עם זאת ובמידה ואתם לא מעוניינים לתת ללקוחות שלכם את אותן המתנות שמקבלים העובדים שלכם, אתם לא חייבים. המתנות לא חייבות להיות זהות לאלו שאתם בוחרים לעובדים שלכם. אבל  אתם בכל זאת רוצים מתנות שיותירו רושם וחותם על הלקוחות שלכם ויעבירו את המסר שאתם כאן, רואים אותם, חושבים עליהם וגם יודעים לתת מעצמכם. בעבור זה אתם יכולים למצוא מתנות ללקוחות עם לוגו החברה שלכם למשל, כדי שתמיד יזכרו אתכם ואת פועלכם עבורם.

לוגו החברה שלכם הוא זה שמייצג אתכם אל מחוץ לכותלי העסק ואתם רוצים שהלוגו יהיה מקושר לחשיבה חיובית, מסורה ומתחשבת. בהענקת מתנה עם לוגו אתם מקבעים את העסק שלכם בתודעת לקוחותיכם ושולחים מסר של ייצוגיות, ביטחון וגאווה בעשייה. כל שעליכם לעשות יהיה לבחור את המתנה שתתאים ללקוחות שלכם ועליה להטביע את לוגו העסק שלכם. זה יכול לאפשר לכם להיות יצירתיים בבחירת המתנה מתוך מחשבה על הלקוח ועיסוקו, איזה שימוש יעשה במתנה והיכן יניח אותה במשרדו.

דרך נוספת לשלב את לוגו העסק במתנה היא הרכבת מתנות ממותגות ללקוחות כך שהם גם מקבלים מתנה וגם מקבלים פריט שיהיה להם שימושי להמשך העשייה. חלק ממיתוג העסק למעשה נעשה בהטמעת המותג בכל דבר שהוא נוגע בו. פד לעכבר, דיסק און קי, ספלים, רמקולים, כל מה שעולה על דעתם הופך להיות ממותג עם שם החברה והלוגו.

מתנות ממותגות ללקוחות היא השלב הבא של להישאר בסביבה. השימוש היום יומי בפריטים מסוימים יכולה להיות המתנה שהלקוח שלכם אפילו לא ידע שהוא צריך. בכך, אתם מרוויחים לקוח שיודע שאתם חושבים על הדברים הקטנים, יודעים מה הוא צריך ולפעמים גם לפניו. לקוחות אוהבים לדעת שחושבים עליהם ומשקיעים בהם, בהענקת מתנה ממותגת אתם גם עושים להם טוב וגם נותנים להם תזכורת יומיומית וממותגת.

אז למה זה חשוב לתת מתנות ללקוחות?

מכיוון שאתם רוצים להראות ללקוחות שלכם שאתם שם, זוכרים אותם ורוצים לשתף ולהשתתף בשמחות.

החל מהודעות חג שמח המסורתיות ללקוחות המשתנים ועד לנתינת מתנות ממותגות ללקוחות השונים, היחס אותו אתם נותנים ללקוחות שלכם הוא שיעיד אם ירגישו את הנכונות לשמור על עסקים איתכם. על כן, לא מדובר רק במתן שירות ברמה גבוהה, במסירות היתרה ובייצור מוצרים איכותיים. מדובר גם בפרטים הקטנים, החשיבה מחוץ לקופסה ואיך אתם כעסק מביעים את אהבתכם והערכתכם לקהל הלקוחות שלכם.

כשאתם בוחרים להשקיע בלקוחות שלכם, אתם בוחרים להשקיע בעסק שלכם ובשימור הלקוחות שלו. כידוע, שימור לקוחות הוא חלק אינטגרלי בכל עסק וחשוב ליישם אותו נכון. כאשר העסק מראה מחוייבות ללקוחותיו, הוא למעשה חושב עליהם בכל שלב ותהליך של פעולותיו. למרות שרוב הפעולות מתבצעות מאחורי הקלעים ומאחורי עיניו של הלקוח, התוצר הסופי הוא שיוכיח את פועלו של העסק שלכם וכוונותיו.

לסיכומו של דבר,

חשיבותן של מתנות ללקוחות היא גבוהה לעסק שלכם עבור שמכם הטוב, הבעת המסירות, האמינות וההשקעה שלכם. לקוח שמרגיש שחושבים עליו ומשקיעים בו הוא לקוח מרוצה, לקוח חוזר.

אחרי הכל, זו שאיפתו של כל עסק.

Scroll to Top

אנחנו בחברת פיקולור מספקים מענה מקיף ללקוחות עסקיים המעוניינים במוצרים מיוחדים לצרכי שי לחג, קידום מכירות ומיתוג.

בקשה להצעת מחיר

השאירו פרטים

כן, להמשיך לצ'ט
1
הי 👋
איך נוכל לעזור לך?
האם יש לך שאלה לגבי למה חשוב לתת מתנות ללקוחות?